söndag 20 oktober 2013

Allt som glimmar är inte guld

Jag vägde påsen i handen. Den var tyngre än jag trodde att den skulle vara. Jag hade inga problem med att sälja smyckena jag fått av honom. I påsen fanns förlovningsringen och vigselringen. Några halsband och armband hade han också get mig under årens lopp. Nu skulle jag göra mig av med allt och det kändes bra. För mig innehöll påsen bara guld. Bara pengar inget annat. Med ett leende på läpparna lämnade jag bort påsen och fick ett kuvert med pengar tillbaka. Nu skulle jag ut och unna mig. När jag tänker tillbaka på det känns det konstigt. Att guldet från honom ledde mig till mitt livs kärlek. Han hade varit så arg. Ironiskt nog var det så att jag skulle köpa guld för mina guldpengar. Men innan jag han in i affären krockade jag med Honom. Han tappade sin kaffe i marken och jag köpte en ny för min guldpeng. Vi satt på fiket länge och för mig var det inte guldet som glimmade, det var han. Och resten är som man säger, historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar