torsdag 24 oktober 2013

Paketet

Stockholm är stort. Gatorna är många och trafiken alldeles för tät. Jag minns det som igår. Det var faktiskt igår som det hände. Jag minns inte vad vi sa till varandra på morgonen. Men jag vet att det inte var några fina ord som flög genom rummet. Nu satt jag på mitt kontor och stirrade ut genom fönstret. Då såg jag den. Budbilen som åkte förbi. Jag var ingen kreativ man och jag ansåg mig inte vara någon romantiker. Men när tanken slog mig tycktes den briljant. Jag lyfte luren och ringde. Bara något senare låg mitt lilla paket i budbilen. Jag hoppades att hon skulle förlåta mig. Jag kunde höra hennes klackar när hon närmade sig. En signatur och det lilla paketet var hennes. Hon öppnade det och stirrade på den lilla lappen i det lilla paketet. Förlåt. Det var allt jag hade skrivit. "Ursäkta mig men du har ett paket till". Jag låg så still jag kunde i lådan och hoppades att hon fortfarande var min.

1 kommentar: