torsdag 31 oktober 2013

Tappa aldrig modet

"Du får aldrig tappa modet pojk. Hör du det. Du får inte. Vad de än säger eller gör mot dig. Tappa aldrig modet, lova mig det" mannen höll hårt om pojkens axlar. "Men om jag blir rädd?" sa pojken. "Du blir inte rädd. Tänk på allt gott som finns på jorden. Vad vi kämpar för" mannen lyfte upp pojken på hästens rygg. "Rid så fort du kan och vänd inte tillbaka. Du är vår ledare och om vi skall segra måste du komma fram med livet i behåll". "Jag skall göra så gott jag kan" sa pojken och rätade på ryggen. "Det är allt jag begär pojk. Det är allt jag begär" sa mannen och kände stridens eldar bränna i bröstet.

5 kommentarer:

  1. Yes, bra språk i dialogen, sånt tycker jag är svårt.
    det finns en driv i texten som om nåt mer kommer hända

    SvaraRadera
  2. Aha den här puffen kan vara början på dom två som kommer sen, blir liksom en baklänges historia. Bra

    SvaraRadera
  3. Den här gången vill man verkligen ha makronovellen.

    SvaraRadera