lördag 16 november 2013

Grus i huvudet

Det är bredvid den smala grusvägen på landet jag brukar stå och räkna bilar. Igår kom det två. Idag bara en. Jag vinkade men fick inget tillbaka. Då drog jag upp fingret och skrek: Åt helvete med dig din jävel. Sen gick jag hem och bryggde kaffe. Mjölken hade surnat, alldeles klumpig var den. Jag tänkte på bilen. Vilken dåre. Jag tog mitt kaffe med den surnade mjölken och satte mig i gungstolen. Om ingen vinkar tillbaka imorgon tänker jag kasta sten efter dom.

7 kommentarer:

  1. Kanske bättre att att låta bli räkna bilar ;)

    SvaraRadera
  2. Får inte ihop det, ser en 5-6 årig liten kille framför mig, men han sitter inte i en gungstol o dricker kaffe med sur mjölk...hmmm

    tack för dina fina kommentarer till mig:-) värmer!

    SvaraRadera
  3. Skitrolig text. Älskar det surgubbiga, det inte insmickrande, en gammpojk som är förbannad.

    SvaraRadera
  4. haha va rolig.
    tack för skrattet

    SvaraRadera
  5. Härlig gubbe. Eller nåja. Härlig tills han kastar sten på min bil

    SvaraRadera