lördag 15 februari 2014

Ljuset skall dra dig dit

Han stod på podiet. Hans vita klädsel lyste. "Allas vår väntetid här på jorden är olika lång" sa mannen och möttes av ett instämmande mummel från åhörarna. "Er tid är kommen. Ni är vackra mina barn. Gud säger att ni är vackra. Han älskar er. Han vill att ni kommer till Honom ikväll. Han kräver att ni kommer till Honom. Han skall rädda er. Förlåta er. Han skall rädda era själar från helvetets eldar" mannens blick gick mellan åhörarna. Han var den utvalde. Han skulle utföra Guds vilja på jorden. Skicka hans änglar tillbaka till Honom. "Ni är vackra mina barn" höjde han rösten. "Jag önskar att jag kunde följa med er till Honom. Men ännu är han inte redo att ta med mig. Jag är utsänd för att rädda fler själar. Han älskar er. Jag älskar er. Ni är snart rena mina barn. Snart kommer ni vara hos Honom. Snart kommer Hans kärlek till er leda er mot ljuset. Leda er bort från denna ruttna värld. Han skall rena er. Frälsa er. Mina barn, ni är snart hos Herren".


6 kommentarer:

  1. Ja himmel! Det låter inte som Jesus utan människors förvrängda idéer i religionens namn. Kusligt verkligen - så bra skrivet!

    SvaraRadera
  2. Förklaring: Ser Jesus mer som en filosof och inte frälsare (är inte religiös)

    SvaraRadera