onsdag 2 april 2014

Ultimatum

"Samla pinnar?" sa pojken surt. "Varför skall vi samla pinnar?"
"Så vi har något att elda med" sa hans far glatt. "Korven grillar inte sig själv vet du".
"Men va fan pappa".
"Vadå?"
"Jag tänker inte springa runt och leta efter massa pinnar" sa pojken surt.
"Leta och leta" sa hans far. "Vi är i skogen och skogen är faktiskt full av pinnar".
"Vi åkte förbi en mack på vägen hit ju. Kunde du inte bara ha stannat och köpt en korv om du så gärna vill ha en?"
"Jag tänkte att vi skulle ha en trevlig stund tillsammans" sa hans pappa och sänkte blicken.
"Jag tycker inte att det är trevligt i skogen" sa pojken.
"Nu gör vi så här. Antingen går du och hämtar lite pinnar och så grillar vi korven och har en trevlig stund eller så anmäler jag mig frivillig till att följa med på klassresan nästa vecka" sa hans far. "Så min son. Vad väljer du?"

2 kommentarer:

  1. Du har lärt av Charlotte på ansgarssyskon, märker jag.

    SvaraRadera
  2. :) det kan ha sina fördelar med pinnar

    SvaraRadera